O nas

AKP Karpiński Rosa Sp. z o.o. powstała w czerwcu 2017 jako efekt wieloletnich przygotowań podmiotu, który będzie łączył kilkudziesięcioletnie doświadczenie rodziców udziałowców z nowoczesną wizją świadczenia przez nich usług doradczych. AKP Karpiński Rosa Sp. z o.o. powstał w wyniku konsolidacji firm działających do roku 2017 jako kilka podmiotów gospodarczych.

Od roku 2017 doświadczamy kompleksowe usługi biznesowe w ramach naszej Spółki. Od 1988 r. świadczyliśmy usługi na rzecz szerokiej grupy kontrahentów działających zarówno w sektorze firm prywatnych oraz przedsiębiorstw działających na rynku publicznym. Nasze doświadczenie oraz kwalifikacje są gwarancją jakości oraz dokładności w całym procesie obsługi Klientów.

Największym naszym atutem jest 15 osobowy zespół. Dzięki ludziom pełnym pasji oraz zawodowego profesjonalizmu jesteśmy stabilnym partnerem dla projektów realizowanych na rzecz małych firm, które wymagają indywidualnego podejścia jak i dla podmiotów, które poszukują zróżnicowanych kompetencji oraz kompleksowej wiedzy z różnych obszarów księgowo-podatkowych.

Naszą działalność opieramy na następujących wartościach

  • Wieloletnie doświadczenie (współpracujemy z biegłymi rewidentami, oraz byłymi pracownikami urzędów skarbowych)
  • Jakość potwierdzoną przez ciągle rozwijającą się grupę klientów
  • Tradycja
  • Zaangażowanie naszych współpracowników

Spółka AKP Karpiński Rosa Sp. z o.o. jest podmiotem audytorskim uprawnionym do badania sprawozdań finansowych.

W przypadku wszystkich świadczonych przez nas usług nadzór nad ich świadczeniem pełniony jest zawsze przez biegłego rewidenta - Tomasza Karpińskiego lub Joannę Rosę.

 

Tomasz Karpiński

Tomasz Karpiński

Tomasz Karpiński, absolwent Informatyki i Ekonometrii Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. W latach 2003-2005 studiował również na Westfälische Wilhelms-Universität w Münster oraz Fachhochschule w Stralsund. Tomasz posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie w doradztwie finansowym. Swoje doświadczenie zdobył pracując dla międzynarodowej firmy doradczej oraz pracując na stanowisku kierowniczym jednej z czołowych sieci dyskontów spożywczych w Polsce (Lidl). W okresie od 2014-2020 pełnił funkcję dyrektora ds. finansowych jednej ze spółek akcyjnych działających w branży medycznej.

Od roku 2009 był studentem międzynarodowej organizacji zawodowych księgowych - Association of Chartered Certified Accountants, a od 2011 r. jest biegłym rewidentem.

W dniu 10 grudnia 2021 roku został powołany na członka Komisji Egzaminacyjnej odpowiedzialnej za przeprowadzanie egzaminów na biegłych rewidentów. 

Tomasz był ekspertem Komitetu Standardów Rachunkowości przy Ministerstwie Finansów odpowiedzialnym za opiniowanie projektu Krajowych Standardów Rachunkowości (działalność deweloperska). Ponadto przeprowadzał szereg szkoleń z zakresu sprawozdawczości finansowej oraz procedur badania sprawozdań finansowych dla przedsiębiorstw oraz dla biegłych rewidentów (ponad 1.200 godzin przeprowadzonych szkoleń).

Tomasz specjalizuje się w przeglądach typu due diligence, badaniu i przeglądach sprawozdań finansowych, przygotowaniu sprawozdań finansowych zgodnie z IFRS. Tomasz realizował szereg prac dla klientów działających w branży produkcyjnej, budowlanej oraz w sektorze nieruchomości.

Joanna Rosa

Joanna Rosa

W AKP Karpiński Rosa Joanna jest odpowiedzialna za prowadzenie ksiąg rachunkowych i usług płacowych oraz obliczenia podatku dochodowego od osób prawnych, VAT oraz przygotowywanie zeznań podatkowych, jak również ustawowych sprawozdań finansowych i sprawozdawczość zarządczą.

Joanna zdobyła doświadczenie w zakresie księgowości podatków w firmie TPA Horwath oraz jako główny księgowy jednej ze spółek działających w branży medycznej. W 2017 roku Joanna wspólnie z Tomaszem Karpińskim założyła firmę AKP Karpiński Rosa Sp. z o.o.

Joanna ukończyła Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu na kierunku finanse i rachunkowość oraz Uniwersytet im. Adama Mikiewicza w Poznaniu na kierunku Prawo. Posiada certyfikat Ministra Finansów do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych i jest biegłym rewidentem.

Doświadczenie Joanny obejmuje świadczenie usług audytowych, księgowych i płacowych dla szerokiej grupy klientów polskich i zagranicznych.

Magdalena Ratajczak

Magdalena Ratajczak

Magda posiada wieloletnie doświadczenie w księgowości. Doświadczenie w księgowości zdobywała m.in. na stanowisku kierowniczym w międzynarodowej korporacji zajmującej się produkcją żywności. Magda posiada zaawansowaną znajomość systemu finansowo-księgowego typu SAP, Symfonia oraz Enova.

W roku 2020 rozpoczęła współpracę z firmą AKP i od tego czasu pełni funkcję Kierownika w dziale księgowości.  Jej zespół obsługuje głownie spółki prawa handlowego działające na rynku międzynarodowym. 

Magda ukończyła studia z zakresu rachunkowości w Wyższej Szkole Bankowej oraz studia podyplomowe na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu z zakresu Finansów i Rachunkowości. Posiada certyfikat Ministra Finansów do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Ze względu na obsługę podmiotów działających w wielu branżach gospodarki Magda posiada doświadczenie w rozwiązywaniu szeregu złożonych zagadnień z zakresu rachunkowości oraz podatku VAT. 

Magda posługuje się biegle językiem angielskim.

Katarzyna Utrata

Katarzyna Utrata

Kasia jest absolwentką studiów o kierunku Finanse i Rachunkowość na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, a ponadto posiada certyfikat zawodowy Specjalisty ds. kadr i płac.

Kasia swoje doświadczenie zawodowe z zakresu księgowości zdobywała w dużej firmie działającej w branży TSL a następnie w międzynarodowej firmie doradczej, gdzie była odpowiedzialna za prowadzenie ksiąg rachunkowych, rozliczenia podatkowe z zakresu CIT i VAT, jak również sprawozdawczość finansową. Jednocześnie pracowała w dziale outsourcingu usług płacowych specjalizującym się głównie obsługą klientów z kapitałem zagranicznym.

Do AKP Kasia dołączyła na samym początku istnienia spółki. Obecnie pełni w firmie rolę Kierownika działu księgowości. W trakcie swojej kariery w AKP Kasia była odpowiedzialna za szereg projektów związanych z prowadzeniem ksiąg handlowych, wdrożeniami nowych systemów do naliczania kadr i płac oraz projektów polegających na kontroli rozliczeń płacowych.

Kasia odpowiada głównie za obsługę podmiotów zagranicznych. Ze względu na zainteresowania zawodowe Kasia odpowiada również za realizację złożonych projektów płacowych. 

Kasia posługuje się językiem niemieckim oraz angielskim.

Sandra Łukowiak

Sandra Łukowiak

Sandra od poczatku swojej kariery zawodowej związana była z księgowością. Swoją karierę rozpoczynała w czołowej hurtowni artykułów FMCG w Polsce, a kontynuowała ją na stanowisku księgowej w firmie działającej w branży medycznej (zdrowotnej). 

Sandra związana jest z naszą firmą od samego początku istnienia, tj. od roku 2017. Początkowo wspierała nasz zespół w obsłudze Klientów audytowych, aby ostatecznie przejąć istotną część procesów w dziale księgowości. Dzięki zdobytemu doświadczeniu oraz konieczności dostosowywania się do wymagań naszych klientów Sandra posiada umiejętność pracy w systemach księgowych (oraz towarzyszących), takich jak: SAP, Symfonia, Navision, Płatnik, Mała Księgowość RP oraz Enova. 

Sandra w firmie AKP zajmuje stanowisko Z-cy Kierownika działu księgowości i specjalizuje się w obsłudze firm (grup podmiotów) rodzinnych. Podobnie jak większość podmiotów obsługiwanych przez AKP, Klienci Sandry to firmy działające w branży produkcyjnej oraz handlowej, w części z udziałem kapitału niemieckiego.

Sandra jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu (wydział ekonomii). W trakcie swojej kariery zawodowej ukończyła również kurs dla specjalistów ds. rachunkowości w Stowarzyszeniu Księgowych w Polsce i jest w trakcie realizacji kursu dla głównych księgowych.

Sandra posługuje się językiem niemieckim.